Pirmadienis , 3 spalio 2022
Pagrindinis / Verslas / Dažniausios eksporto klaidos, kurių reikia vengti

Dažniausios eksporto klaidos, kurių reikia vengti

Vienas iš būtinų žingsnių siekiant plėtoti verslą – plėstis iš vietinės rinkos į tarptautines rinkas, ypač šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame vyrauja globalizacija. Tokiu būdu braziliška kava gali mėgautis Kinijoje pagamintame puodelyje kažkur Lietuvoje vokišką automobilį vairuojantis žmogus. Šių pasaulinių ryšių pagrindinis veiksnys – tarptautinė prekyba (eksportas ir importas).

Tačiau norint tobulėti tarptautinėje prekyboje, būtina gerai išmanyti tarptautinį verslą ir prekių gabenimo procesus. Verslo vystymo „scenarijai“ ir muitinės bei laivybos taisyklės įvairiose pasaulio šalyse skiriasi, tačiau yra kelios bendros klaidos, kurias reikėtų žinoti visiems eksportuotojams, kad galėtų jų išvengti, jei nori vystyti tarptautinį verslą.

Perspektyvios užsienio rinkos nepastebėjimas

Perspektyvi užsienio rinka – tai šalis, kurioje yra ne tik didžiausia paklausa eksportuojamam produktui, bet ir palankios verslo sąlygos. Svarbiausia verslo taisyklė – žinoti, kuri užsienio rinka yra komerciškai perspektyvi. Tačiau daugeliui eksportuotojų, ypač tiems, kurie tik pradeda prekybos veiklą, būna sunku atpažinti tokias rinkas.

Kad išvengtų šios klaidos, eksportuotojai turėtų stengtis sutelkti dėmesį į kelias konkrečias idealias rinkas, užuot rinkęsi kelias šalis iš karto. Racionalios pastangos ir susitelkimas yra raktas į sėkmę eksporto versle. Eksportuotojai turėtų vadovautis „struktūruoto tyrimo“ metodu, kad nustatytų geriausias tikslines rinkas, atlikti lengvus ir nebrangius „antrinius tyrimus“, kad sudarytų trumpą geriausių rinkų sąrašą, ir tada atmesti tas rinkas, kurios yra brangios, reikalauja daug laiko arba teikia mažiausią pelną ir grąžą. Šis procesas padės sudaryti galutinį šalių, kuriose jų produktui egzistuoja realiausia rinka, sąrašą.

Produkto neįvedimas į vietinę rinką

Tai gali kelti rinkodaros problemų ir lemti netinkamų platinimo kanalų pasirinkimą. Eksportuotojai turi suprasti, kad užsienio klientai gali nepriimti jų produkto tokio, koks jis yra, ir tiekiamo lygiai taip pat, kaip jis yra tiekiamas į kitas pasaulio šalis, be jokio išskirtinio pritaikymo.

Prieš pateikiant produktą užsienio rinkai, būtina atlikti vietinės rinkos tyrimą, suprasti klientų pageidavimus ir pritaikyti produktą prie tikslinės rinkos poreikių. Gerai apgalvota pardavimo ir rinkodaros strategija, kurioje atsižvelgiama į pirmiau minėtus veiksnius, padės užmegzti ryšį su pirkėjais naujoje rinkoje ir sukurti tvirtą pagrindą savo prekės ženklui.

Būtinumo atlikti pirminį patikrinimą nepaisymas

Patikimas ir gerą reputaciją turintis verslo partneris yra labai svarbus kuriant pagrindą naujoje rinkoje. Neretai dėl jaudulio, kylančio vykdant verslą tarptautiniu lygmeniu, eksportuotojai pamiršta patikrinti savo pasirinktus tarptautinius verslo partnerius. Toks aplaidumas gali jiems kainuoti finansų, rinkos ar net reputacijos praradimą. Kad išvengtų verslo sutarties su nesąžininga įmone, eksportuotojai turi patys atlikti jos patikrinimą arba kreiptis į agentūrą, kuri tai padarytų už juos.

Prekių neapdraudimas

Tarptautinėje logistikoje pasitaiko nelaimingų nutikimų. Vilkikai gali patekti į autoįvykius, nuvažiuoti nuo kelio, laivai gali sudužti, užsidegti arba nuskęsti, prekės gali būti pavogtos arba sugadintos. Dėl šių incidentų ir nelaimingų nutikimų patiriami finansiniai nuostoliai ir padaroma žala prekėms.

Eksportuotojai gali išvengti arba bent jau sumažinti nuostolius, atsirandančius dėl prekių gabenimo, tinkamai apdrausdami savo prekes. Jie gali patys kreiptis į draudimo paslaugų teikėjus arba aptarti esamas galimybes su savo ekspeditoriais. Prieš pasirenkant draudimo polisą, eksportuotojams svarbu aptarti draudimo reikalavimus su importuotoju, suprasti draudimo liudijimų sąlygas ir ką jos apima, išsiaiškinti, ar jų produktui taikomos kokios nors specialios draudimo nuostatos.

Netinkamų paslaugų teikėjų pasirinkimas

Eksporto procese dalyvauja daug dalyvių. Kai kurie iš jų yra bankai, ekspeditoriai, muitinės tarpininko paslaugos Panevėžyje ir kituose miestuose, laivybos linijos ir intermodalinio transporto paslaugų teikėjai. Sėkmingas eksporto siuntos gabenimo užbaigimas priklauso nuo to, kaip visi šio proceso dalyviai vykdo jiems pavestas užduotis.

Eksportuotojui svarbu pasirinkti efektyvius ir patikimus paslaugų teikėjus, kurie sugebėtų patenkinti jo verslo reikalavimus konkurencingomis kainomis ir per kuo trumpesnį laiką.

Taip pat skaitykite

Arbitražas dėl skolų panaikinimo: kodėl tai yra daugelio verslininkų pasirinkimas?

  Verslo pasaulyje niekada negali būti toks tikras. Tiesą sakant, verslo pasaulis yra kaip besisukantis ...