Šeštadienis , 5 spalio 2024
Pagrindinis / Kultūra / Galerija Aukso pjūvis pristato Raimundo Majausko tapybos parodą Gelgaudiškio dvare

Galerija Aukso pjūvis pristato Raimundo Majausko tapybos parodą Gelgaudiškio dvare

Nuo šių metų gegužės 7 dienos Gelgaudiškio dvare (adresas Parko g. 5, Gelgaudiškis, Šakių rajonas) galerija „Aukso pjūvis“, įsikūrusi Verslo lyderių centre (BLC) Kaune, pristato Raimundo Majausko tapybos parodą.

Raimundo Majausko tapybos paroda Gelgaudiškio dvare
Raimundo Majausko tapybos paroda Gelgaudiškio dvare

Menininkas jau dešimtimis skaičiuoja savo asmenines parodas Lietuvoje ir užsienio šalyse, tačiau kiekviena jų – tai vėl iš naujo dėliojamas dailininko paieškų ir jo susikurto tapybinio pasaulio peizažas. R. Majauskas nelinkęs į savitikslius kūrybinius eksperimentus, tuščias transformacijas, todėl ir tapybos darbų stiliaus kaita labai nuosekli, švelniai naujomis patirtimis ir įspūdžiais bepildanti tai, kas jau buvo atrasta ankstesniuose darbuose. Parodos lankytojai tikrai atpažins ryškų ir tvirtai suręstą dailininko stilių, kuriame drąsiai, impulsyviai ir energingai skleidžiasi potėpiai, neaprėpiama gausa užburia spalvos, impresionistiškai virpa nuolat kintanti tikrovė. „Iš esmės esu peizažistas, nes buvimas gamtoje mane turtina, teikia dvasinių jėgų. Svarbu sugauti blėstančią akimirką, ypatingą šviesą, todėl savyje ilgai kaupiu efemeriškus įspūdžius, vaizdinius, kol jie susiklosto į paveikslo viziją,“ – pasakoja tapytojas. Vanduo, medžiai, gėlės – tai tikrasis gyvybės pulsavimas, vitališkumas, žemės prieglobstis, kurio šniokščią energiją atkakliai mėgina sugauti ekspresionistai. Nors R. Majausko tapyboje nepaneigiami impresionistų Camille Pissarro, Alfred Sisley, Edouardo Manet kūrybos atspindžiai, jis savyje vis dėlto junta grynesnį ekspresijos užtaisą: „mano vidinis temperamentas, kuris neleidžia kūrinio pabaigti, nudailinti, kuris diktuoja gana grubią tapymo plastiką, mane priartina prie ekspresionizmo“.

Spalvų kakofonijoje benykstanti horizonto linija, chaotiškas potėpių siautėjimas ir savita, nerami jų kompozicija kai kuriuos R. Majausko tapybos darbus visiškai priartina prie abstrakcijos. Nelengvus jos iššūkius dailininkas planuoja ateityje priimti didelio formato drobėse, nes jais viliasi išeiti į dar intensyvesnės energetikos, kūrybinės jėgos erdves. Kitas parodos polius – kompoziciniai paveikslai. Dažniausiai R. Majausko tapyboje žmonių figūros yra apibendrintos, fragmentuotos, vos pastebimos aktyviame fone, tačiau naujajame miesto triptike, kultūrinių citatų, etnologinių elementų kupinuose darbuose žmonės tampa pagrindiniais veikėjais. Jie keliais planais spiečiasi, buriasi į grupes, tarsi visi stengtųsi sutilpti į bendrą nuotrauką. Žvelgia tiesiai į žiūrovus, tarsi pasiruošę pranešti žinią, ką nors reprezentuoti. Visas šis vaizdas lyg sustingęs sustojusiame laike, tačiau vis dėlto pilnas spinduliuojančios energijos, gyvybinės ekspresijos.

Sodri aliejinė R. Majausko tapyba – tai jauki tapybinė realybė, kurioje vis dar svarbūs jausmai ir emocijos, vos pastebimi pustonių niuansai, spalvų prigimties slėpiniai, sunkiai žodžiais nusakoma menininko pasąmonės paslaptis ir talento vertikalė, siekianti tik menu pasiekiamą aukštį. Viso to, kas pamažu tampa saugotinomis vertybėmis visai kita linkme besiplėtojančio konceptualaus šiuolaikinio meno kontekste.

Audronė Meškauskaitė

Paroda veiks iki 2016 metų birželio 1 dienos.

Maloniai kviečiame.

Taip pat skaitykite

„Antikvariniai Kašpirovskio dantys"

„ANTIKVARINIAI KAŠPIROVSKIO DANTYS“ KNYGŲ MUGĖJE PRISTATYS ALBUMĄ IR VAIZDO KLIPĄ

Visada smagiai nusiteikę „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ šią savaitę stebins ilgai lauktomis premjeromis. Vilniaus knygų mugėje ...