Sekmadienis , 20 birželio 2021
Pagrindinis / Verslas / Sveikos gyvensenos privalumai: kodėl verta rinktis sveiką gyvenseną

Sveikos gyvensenos privalumai: kodėl verta rinktis sveiką gyvenseną

Greičiausiai, kai jūsų sveikata nėra labai gera, galite tai lengvai pastebėti ir pajusti. Tokiais atvejais mes nebesijaučiame savimi ir mūsų mintys būna sutelktos tik į prastą savijautą. Tuomet dažnai būname išsekę, mūsų nuotaika būna prasta, neturime jėgų ir noro užsiimti kasdiene veikla. Visa tai labai neigiamai paveikia mūsų gyvenimo kokybę ir didina nerimą, stresą bei depresiją.

Laimei, sveika gyvensena gali padėti mums pasijusti geriau. Be to, savo gyvenimo apversti aukštyn kojomis jums tikrai nereikia vos per vieną naktį. Labai nesudėtinga į savo kasdienybę palaipsniui įtraukti vieną kitą detalę, kurių visuma galiausiai padėtų pagerinti jūsų sveikatą ir savijautą. Kuomet jūs pastebėsite akivaizdžius pokyčius, pradėsite jausti kur kas didesnę motyvaciją ir norą judėti pirmyn.

Kas yra sveikas gyvenimo būdas?

Paklauskite 100 žmonių, kas yra „sveikas gyvenimo būdas“, ir kiekvienas iš jų jums pateiks skirtingą atsakymą. Taip yra todėl, kad nėra vieno vienintelio būdo, kaip gyventi sveikai. Sveikas gyvenimo būdas reiškia tai, jog jūs savo kasdienybėje priimate sprendimus, kurie paverčia jus laimingais ir padeda jums pasijusti gerai.

Vienam žmogui sveikas gyvenimo būdas gali reikšti keleto kilometrų nuėjimą pėsčiomis penkis kartus per savaitę ir retą pasilepinimą nesveiku maistu. Tuo tarpu kitam sveika gyvensena gali asocijuotis su reguliariu treniravimusi, kelių maratonų per metus įveikimu, griežtai ir tobulai subalansuota mityba bei jokių žalingų įpročių. Taigi, kiekvienas turime galimybę nuspręsti, kaip sveika gyvensena bus suprantama mūsų atveju.

Kodėl sveika gyvensena yra naudinga?

Imdamiesi teigiamų pokyčių sveikos gyvensenos propagavimo linkme jūs susidursite ir su labai dideliais privalumais, tarp kurių taip pat yra ir:

Įvairių ligų rizikos mažinimas

Sveikos gyvensenos įpročiai gali padėti sumažinti įvairių ligų riziką, tarp kurių taip pat yra ir įvairios paveldimos ligos. Pavyzdžiui, neseniai atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad suaugusieji, kurie propagavo standartinę amerikietišką mitybą (kurioje yra daug vaisių ir daržovių) aštuonias savaites iš eilės, susidūrė su mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika.

Kito tyrimo metu buvo nustatyta, kad 66 g padidinus kasdienį vaisių ir daržovių suvartojimą II tipo diabeto rizika sumažėjo net 25 %. Atsisakius rafinuotų grūdų ir pakeitus juos pilno grūdo produktais taip pat galima sumažinti įvairių ligų riziką.

Tuo tarpu kalbant apie fizinį aktyvumą – vos 11 min. trukmės kasdienė treniruotė gali reikšmingai prailginti žmogaus gyvenimą. 2020 m. buvo paskelbti tyrimo, kuriame dalyvavo 44 000 suaugusiųjų, duomenys. Tie, kurie kasdien sportuodavo 11 min. (treniruotė būdavo nuo vidutinio, iki didelio intensyvumo), susidūrė su mažesne mirties rizika, lyginant su tais, kurie sportuodavo tik 2 min.

Pinigų sutaupymas

Visuomet yra naudinga savo bendrosios praktikos gydytoją aplankyti bent kartą per vienerius metus profilaktinei sveikatos apžiūrai. Tai ypač svarbu atsižvelgiant į tai, kad tokios ligos kaip aukštas kraujospūdis yra „tylios“. Tai reiškia, kad jų atveju žmogus paprastai nejaučia jokių simptomų, todėl jei reguliariai netikriname savo sveikatos, negalime žinoti, kokia yra jos būklė. Taigi, jei gyvensite sveikai ir reguliariai tikrinsite savo sveikatą, galėsite sutaupyti ir daugiau lėšų, kadangi jums nebereikės brangiai kainuojančių vaistų ir gydymo.

Gyvenimo trukmės prailginimas

Baziniai sveikos gyvensenos įpročiai yra tiesiogiai susiję ir su ilgesne gyvenimo trukme. Jei sulaukę 50 m. amžiaus jūs būsite niekuomet nerūkę, visuomet išsaugoję optimalų kūno svorį, reguliariai sportavę, sveikai maitinęsi ir nevartoję alkoholio, jūs galite gyventi net iki 14 metų ilgiau. Ir netgi pasitelkus vos kelias iš šių priemonių galima reikšmingai prailginti savo gyvenimo trukmę.

Kaip lengviausia pradėti sveikiau gyventi?

Nemaža dalis žmonių, kurie nepropaguoja sveikos gyvensenos, to nedaro todėl, jog mano, kad sveikai gyventi jiems bus labai sudėtinga. Be to, dalis žmonių baiminasi radikalių pokyčių, kadangi per daugybę metų yra pratę prie jiems įprasto gyvenimo būdo. Tačiau iš tikrųjų pradėti sveikai gyventi nėra jau taip sudėtinga, o visų svarbiausia, kad pokyčių gali būti imamasi palengva ir nekeliant sau jokio papildomo streso.

Daržovės, vaisiai ir pilno grūdo produktai

2010 m. atlikto tyrimo duomenimis, didesnis vaisių ir daržovių vartojimas yra siejamas su mažesne širdies ligų, širdies smūgio, vėžio ir ankstyvos mirties rizika. Be to, vaisių ir daržovių vartojimas paprastai žmonėms nesukelia jokių nepatogumų koreguojant savo mitybą. Tačiau būtina atminti, kad geriau vartoti kuo mažiau apdorotus vaisius ir daržoves bei užtikrinti, jog jie būtų kuo įvairesnių spalvų.

Taip pat svarbu refinuotų grūdų produktus pakeisti pilno grūdo produktais. Viso grūdo produktai gali padėti paspartinti medžiagų apykaitą, sumažinti diabeto, koronarinės širdies ligos, širdies ir kraujagyslių ligų bei vėžio riziką. Pradėti galite nuo mažų žingsnelių, kasdien vieną rafinuotų grūdų produktą pakeisdami pilno grūdo produktu. Eksperimentuokite su įvairiais viso grūdo produktais, kol atrasite tai, kas jums labiausiai patinka.

Tuo tarpu, jei norite lengviau subalansuoti savo kasdienę mitybą, į ją įtraukiant visą tai, kas yra būtina mūsų organizmui, jums gali pagelbėti ir mitybos piramidė. Tokiu būdu lengviau suprasite, kaip turėtų atrodyti jūsų mitybos planas.

Būkite fiziškai aktyvesni

Jei žodžiai „treniruotė“ jums kelia neigiamas emocijas ir atgraso nuo sporto, pradėkite tai vadinti fiziniu aktyvumu ar tiesiog savo kūno išjudinimu. Jums tikrai nebūtina pradėti nuo maratono bėgimo ar apskritai bėgioti, jei norite būti sveiki.

Jūs galite pradėti nuo vaikščiojimo, važinėjimo dviračiu, šokio pamokų, kovos menų praktikavimo ar bet kurių kitų jums didelio streso nekeliančių fizinių veiklų. Visų svarbiausia pasirinkti fizinę veiklą, kuria užsiimdami jūs mėgautumėtės. Tai padidins ir jūsų motyvacijos lygį bei padės nesustoti vos tik pradėjus.

Taip pat svarbu atminti, kad jums nereikia pradėti nuo ilgų treniruočių. Pradžioje orientuokitės į 10 min. trukmės treniruotę 5 dienas per savaitę. Kai jausitės sutvirtėję, tuomet pridėkite po 5 ar 10 min. Tęskite tai, kol pasieksite bent 30 min. per dieną.

Naudokitės reguliariu masažu

Atlikti tyrimai parodė, kad masažas gali padėti gydant labai įvairias ligas ir sveikatos sutrikimus. Be to, masažo pagalba galima sumažinti ir įvairių fizinių bei psichologinių ligų riziką. Kai šiandien yra tiek daug skirtingų masažo rūšių, pasirinkti jums tinkamiausią nėra sudėtinga.

Vienas iš pagrindinių masažo privalumų yra labai veiksmingas atsipalaidavimas ir nusiraminimas. Tai nutinka todėl, kad masažo metu organizme išsiskiria endorfinai, kurie padeda mums pasijusti geriau. Streso hormonų, tokių kaip adrenalinas, kortizolis ir norepinefrinas, lygis masažo metu taip pat sumažėja. Atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad didelis streso hormonų lygis gali neigiamai paveikti mūsų imuninę sistemą. Ir šiais privalumais masažas tikrai neapsiriboja, todėl taip pat būtų galima paminėti ir:

  • Raumenų įtampos mažinimas;
  • Pagerėjusi kraujotaka;
  • Limfinės sistemos stimuliavimas;
  • Streso hormonų mažinimas;
  • Atsipalaidavimas;
  • Padidėjęs sąnarių mobilumas ir lankstumas;
  • Pagerėjusi odos būklė;
  • Pagreitėjęs minkštųjų audinių atsistatymas po traumų;
  • Pagerėjusi psichologinė būsena;
  • Sumažėjęs nerimas ir depresija.

DAUGIAU APIE MASAŽĄ: https://www.masazuotojas.lt/paslaugos/

Valdykite stresą

Stresas neigiamai veikia mūsų imuninę sistemą ir sukelia daug sveikatos problemų, tarp kurių taip pat yra ir širdies ligos, diabetas, virškinimo problemos, depresija, aukštas kraujospūdis, nerimas ir miego sutrikimai. Laimei, sportas gali padėti sumažinti stresą. Be to, fizinė veikla taip pat padeda išsiskirti ir didesniam endorfinų kiekiui. Žinoma, sportas nėra vienintelis streso malšintojas. Galima rinktis ir meditaciją, kvėpavimo pratimus, būvimą gamtoje ir kt. Taigi, streso valdymas gali padėti pagerinti jūsų sveikatą ir gyvenimo kokybę.

Pabaigai

Sveikas gyvenimo būdas gali ne tik padėti jums pasijusti geriau, tačiau tai taip pat padeda sumažinti ir įvairių sveikatos ligų riziką, prailginti jūsų gyvenimo trukmę ir suteikia galimybę gyventi pilnavertį gyvenimą. O kadangi sveikos gyvensenos sprendimų yra daugybė, jums nebus sudėtinga pasirinkti tuos, kurie atitinka jūsų poreikius.

Taip pat skaitykite

Šiuolaikiniai kaminai: kai yra ieškoma naujo kamino

Nusprendus, kad jums reikia atnaujinti savo nuosavo namo kaminą, vertėtų pagalvoti apie tai, kas iš ...